D R O G

Du är min drog.
Allt jag kan ta när allt annat är för mycket.
Den enda som får mig lugn och stark, men den enda jag inte vågar använda och röra vid.
Du är den enda drog jag vill testa, men inte vågar.
Inte kan.

Du är mitt syre.
Jag andas av dig, du är skälet att jag lever.

Med dig klarar jag allt.
Då kan de onda andarna som döljer sig i min kropp inte komma åt mig.
De kan inte skada mig då.
Nu kan de inte skada mig, du är med mig.

Nätterna är värst.
Mörkret gör mig ond och rädd.
Du är borta.
Du ser inte, du hör inte, du känner inte.

Om dagarna lugnar dina silverblåa ögon mig och matar mig med din själ, som jag aldrig kan bli mätt på.
Du förser mig med syre och glädje, lugn, sans och vett.
Du lugnar mig, stödjer mig, helar mig.

Jag tar dagens dos av dig och önskar att jag vågade anända denna underbara drog som utan tvekan ger mer än en illousion av ett bättre och enklare liv.


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback