Knäkollaps och kycklingsnitzel

Idag har varit en kul dag :D
  Först på dagen hade vi slöjd, drygt cirka två timmar igenom. Sen vart det kemi, då läste jag och en kompis om Alfred Nobel (fast hon hävdade bestämt att han hette Adolf eller Albert Nobel.... jag antar att hon bara skojade :P). 
  Sen var det LUUUNCH, bästa tiden på dygnet :D det va kycklingsnitzel och det är en av de få  goda rätter man kan bli serverad i vår skola.... :P
  På lunchrasten skulle jag och två kompisar vara duktiga och göra fysikläxa, sen skulle i alla fall två av oss gå ut i det vackra vädret och sola lite :) Det gick inte helt enligt våra planer...
  Jag mitt klantass skulle springa uppför några trappor (varför då egentligen?) och TJOFF sa det bara så hade mitt vänstra knä typ hoppat eller vridits på nåt sätt och jag höll på att ramla. Jag typ skrek rätt ut för det gjorde verkligen riktigt ont... ô.O'
  Försökte gå upp de sista trappstegen men upptäckte ganska snart att det inte gick att stödja på benet >.< Inget annat att göra än att med hjälp av kompis hoppa ner till sjuksystern. Givetvis var hon inte där, så en annan lärare fick låsa upp och hämta ut kryckor åt mig. Väntade i typ en kvart på att sjuksystern skulle komma och ge en tablett, men jag orkade inte vänta så länge sen.
  Efter cirka 80 minuter var det onda borta, det brukar vara så när jag lyckas vrida till knät på nåt sätt, det försvinner efter ett tag. Men ISCH vad otrevligt :O


Idag är det 8 mars.
  Internationella kvinnodagen.
  "Den enda dagen på året då en kvinna får uttrycka sin åsikt."
  Ta er i röven, gubbar. Äckliga peddogubbar som tycker att kvinnan bara är till för att stå i köket och våldta. Ni ska bli de första jag hemsöker när jag dör, var så säkra. Jag ska kastrera er och plåga er i all framtid :D

Värre ändå är ju de som rycker på axlarna och säger "men vadå, vi har väl jämställdhet i Sverige?".
  Ja, och nej.
  Vi har det nog ganska bra om man jämför med andra länder, men det finns fortfarande saker att jobba med, annars hade det väl inte funnits feminister?
  (En liten parantes: varför missuppfattar folk feminister? Varför tror folk att feminister är lesbiska manshatare som tycker att kvinnorna ska ta över världen? Om man tycker så, är man inte feminist - då är man något annat. för F E M I N I S T är i grund och botten att tycka att man och kvinnor ska ha samma rättigheter och skyldigheter, samma möjligheter. Och även män är feminister. Alla män med vett i skallen.)
 
Är det rimligt att en man och en kvinna med exakt samma arbete, arbetstider och hela faderullan ändå har olika löner  - för att de är av olika kön?

Är det rätt att en kille som knullar fem tjejer på en helg betraktas som cool men en tjej som knullar fem killar är en hora?

Är det rätt att kvinnor ska bli våldtagna för att de har kort kjol på sommaren när det är varmt? Eller aha, om de bara hade haft lusekofta på sig, då hade de klarat sig? Då hade de sluppit få men för livet?

Ska en tjej behöva hålla tyst om vad hon tycker bara för att hon är tjej?

Om du har svarat JA på alla dessa frågor, är du en skithög.
  Svarar du nej, är du normal.

"Men vadå, vi har väl jämställdhet i Sverige?"

Vi låtsas att vi hade det då, till hundra procent. So what?
Vad är det då som säger att hela världen har det också?

8 mars.
  Internationella kvinnodagen.
  Bara en av 365 dagar då det ska vara jämställt.




Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback