fredag första juli tjugohundra elva

Hejsan igen!

Igår kom jag hem från Torsby, men jag orkade inte blogga då så jag gör det nu istället.

Vill först och främst säga att vi hade jättekul där uppe! Värmland är ett jättevackert landskap och det fanns jättmycket fint att se och uppleva bara i Torsby. Jag vill absolut dit igen! :D
 

Detta är en ganska dålig bild som jag tog i förbifarten med mobilkameran... men det man kan se är vandrarhemmet vi bodde på sett från skogen, vi var på väg upp på ett berg typ... första dagen, på kvällen. Varmt och mysigt :) Jag tror att blommorna heter Tupiner och överallt vart man gick så fanns det sådana blommor x)





Första skidpasset var både väldigt fantastiskt och väldigt sorgligt... vi hade lyckats pricka in samma vecka som svenska Herrlandslaget i skidor, så gissa om jag och Lena var i extas när Marcus Hellner, Johan Olsson och gänget helt plötsligt åkte några meter från oss och bodde knappt hundra meter från oss! :D

Inne i tunneln ser det ut typ såhär:

Eller ja, innan man åker in i den. Inne i detta utrymme och tunneln är det 4 minusgrader. Man kan också testa på skidskytte.



Överallt finns det reklam för olika grejer, här för O- ringen. Det är jättekul!! Den feta maskinen är pistmaskinen, eller pistmyran som jag kallar den. Eller ja, ingen direkt PIST kanske, men den gör SPÅR.

Som sagt blev det första skidpasset även en sorg på det sättet att jag ramlade i en nerförsbacke på mitt tredje varv. Jag har inte åkt omkull i en nerförsbacke på flera år, men NU gjorde jag det... ramlade rätt på ryggen i den stehårda konstsnön. Det gjorde så jävla ont att man inte kan begripa det om man inte gör samma sak själv x(
  Det otäckaste var att jag inte fick någon luft, jag kunde inte andas i några sekunder, men det gick över sen. Men inget ont som inte har något gott med sig! Anders Södergren i landslaget åkte förbi och såg mig ligga där, så han hjälpte mig att knäppa loss skidorna och sådär. Han pratade med mig också men jag hörde inte så mycket av vad han sa x) Sen kom pappa och höll mig uppe så att jag inte låg ner...

Efter en stund kom de som jobbade där med skotern



(som ser ut sådär)och frågade om jag ville åka tillbaka men jag ville inte vara en mes så jag åkte tillbaka i snigelfart och under sjuka smärtor, hoho. Jag måste erkänna, det var ett dumt beslut haha x) Men men.. :p



Jag fick vila och sådär, åkte inte mer den dagen. Pappa ringde sjukvårdsupplysningen och allt det där tjotahejti, blablabla.

så efter det åkte jag inte mer den dagen. Jag fick ligga hemma (sjukt svårt att hitta en ställning som inte gjorde ont -.-') och titta på tv :p



Från min säng. Jag lyckades hitta en taktik att ta mig upp i våningssängen... jag är fortfarande stolt över det ^^
Såhär glad var jag över min nya sysselsättning:


Skitglad! SMILE :D



Jag testade att åka lite resten av veckan, men bara på planmark (vilket ju var lite trist). Vad gör man inte för att få åka längdskidor? ♥
Men mina planer på härliga löppass och kanske ngt cykelpass (man kunde låna cyklar) blev uteslutna. Damn it!

Trots all onödig skit så blev det en underbar vecka ändå. Jag hade det jättekul, jättemysigt och jätteont så vad mer kan man begära? :D
Man kan begära jordgubbar! Fick ett sms av Lena på en kväll; "Vi har jordgubbar!!" Big love, jag använde min taktik nerför stegen och käkade sweet värmländska strawberries :) ♥



Jag plockade på mig några och la dem i en kaffekopp, sen slank jag in till mig igen (vi bodde inte i samma rum, jag ville ha ett eget), social som jag är :p Det var Scrubs ju! :O

Nu har jag nog sammanfattat min lilla träningssemester som mest blev en TVsemester ;) haha ne, det blev det inte ;p
Ber om ursäkt för ett långt ointressant inlägg haha. Men det bara flöt på ^^

Jag kan verkligen rekommendera skidtunneln i Torsby till alla som är skidintressrade! Det finns mer än bara själva tunneln, det finns ett helt träningscentrum (med inriktning skidor kanske då, hihi).
Lite fakta om tunneln;
*Slingan är 1,3 kilometer lång
*Högsta stigningen är 12 meter hög, mesta höjdskillnad 25 meter
*Inne i tunneln är det 4 minusgrader
*Tunneln invigdes 2006
*Högsesång mellan september till december (ungefär)



Nu ska jag packa upp resväskan! Tjingeling! ♥

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback