Otur med mobilen? då är du inte ensam!

hej igen, sötnosar!
  Jaa, vad kan man säga? Finns det tur och ärliga människor på planeten jorden? I så fall,  bor de inte här. Vi börjar väl att berätta från början.

Min mobil la av för några månader sen. Då fick jag låna brorsans gamla tills jag skulle köpa ny. (Jag hade tänkt ha en iPhone då...) Men i onsdags gick skärmen på den mobilen sönder. Kul! Innan dess har jag haft problem med att vissa knappar inte funkar. Men skärmen i alla fall la av. Så då tog jag min andra mobil som jag brukar ha i nödfall, en Sony Ericsson SE123. Alltså en gammal halvtouch mobil... men den är faktiskt ganska bra! :)
  Den hade jag i en dag, för igår vid halvfyra tiden, när jag skulle gå hem, la jag den på skåpet i några sekunder. Sen böjde jag mig in i skåpet (hmm. kan man säga så??) för att ta min väska, sen tog jag på mig min jacka, vände mig om och ropade till Mandi om nåt. Därefter gick jag. Och jag har inget minne av att mobilen låg kvar på skåpet då, i så fall skulle jag ju ha tagit den. Jag är ju så van att den ligger i jackfickan så antagligen reflekterade jag inte över att den var borta. Alltså måste ju någon ha tagit den medans jag vände mig om eller tog ut väskan!
  Jag letade igenom väskan och skåpet, gick till uppehålls och frågade men de hade inte fått in den. Då gick jag till expeditionen men likadant där, ingen mobil. Kollade i salen där sista lektionen varit, inget alls. Jag blir ombedd att polisanmäla så jag gör ju det... det tog lång tid. Och vad kan de göra? :O

Jaja, vad gör man? Synd bara att det inte finns ärliga människor. Eller jo fast inte i detta fallet. De smartheadsen ringde ju sen till Mandi då va, och hon svarade ju för att se vilka de var men de la på. Sen när hon ringde upp så var mobilen avstängd. Puckon eller vad?? :P Vad ska de med mobilen till när den e avstängd?! xD Lite kul:P Och de kan ju inte ringa för dyra pengar heller, den är ju med kontantkort haha. Så 72 spänn, inte mer :P Hihi jag vill se deras miner :P Eller ne. De som tog den e säkert skitfula :P
  Men om jag ser nån med en sån mobil i skolan så vet jag att det är min, det är bara jag på skolan (och i stan typ) som har en sån. Det var den amerikanska modellen :P Så då e det bara att ta tillbaka den och köra in deras huvud i väggen och sparka in ansiktet så är den saken klar :D (Lovisa, du har ju slutat att slåss eller?)



Men annars är det ju bra :D jag lever i alla fall :D Och det är ju freeeeeeeeeeedag :D nu blire myskväll med datorn (hoppas att lite mer folk loggar in på msn bara...) och imon ska jag på konfa läger :) sådär kul men vi får pizza och får umgås med bästa vänner i alla fall :D både mandi, twinsen o Honken så jag e glad :D
  Vad gör ni ikväll? :) och i helgen, va händer då? :) hoppas det blir fint väder så att man kan njuta utomhus (men jag är fast i kyrkan hela helgen -.-' men för er andra :) ).

Ha det bra nu, och håll hårt i mobilerna ;) Ni anar inte hur mycket man saknar den när den väl är ute ur bilden :O
kramis!


Ungefär så såg den väl ut. :( källa: Google.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback