biolgiprov imorgon!

Hejsan! Allt väl? Just nu sitter jag och pluggar biologi. Det är ju prov imorgon, så jag ska läsa på nu på det sista, "finslipa" lite :P Hoppas att det går bra! :)
  Längtar tills torsdag, då ska papi och jag, enligt planen, fixa simkort till nån mobil som jag kan ha under tiden jag letar ny. funderar på en htc wildfire men har inte bestämt mig än... vi får väl se hur det blir. Jag är glad bara jag får en fungerande mobil (fast lite krav har jag. även om det bara handlar om en tillfällig mobil i kanske några veckor så ska den liksom kunna spela riktig musik och inte små pipsånger... så nejtack, jag vill inte ha extra mobilen i skrivbordslådan, pappa... -.-')  
  Annars idag så har jag varit på "Gymnasie elev för en dag" på den skolan jag ska gå på efter högstadiet. Tänker på Naturvetenskapliga programmet, det har lockat mig länge :) Vi fick testa att labba lite smått och sen kollade vi på en föreställning i aulan. De (esteterna, antagligen år 3) var jätteduktiga :D tycker jag i alla fall. Efter föreställningen fick vi mat och sen fick vi gå hem, om jag inte minns fel, hehe xD Jag tyckte att det var roligt idag, blev kanske inte sugen på att börja gymnasiet, det ligger för långt bort i min värld just nu, jag vill bara ta vara på den underbara högstadietid jag har nu, allt annat kan vänta. Det är tydligen nu man är som lyckligast :D

Efter skolan var det konfirmationsträff, jag o twinsen gjorde klart allt inför vår filmredovisning (jag går i en filmgrupp då). Vi ska visa två klipp ur filmen "Up" (på svenska heter den "Upp" men det fattar ni nog själva...) och läsa en text som passar till det samt några grejer ur bibeln. Det blir nog finemang, jag tycker verkligen att man ska se Up, för den är både rolig och tänkvärd :) 
  På tal om konfirmation så hade vi jätteskoj på lägret, haha. Kollade bra filmer, åt pizza o godis (jag höll på att spyyy...) och gick lite i kyrkan och övade samt pratade om varför vi firar påsk och om Jesus.
  Bästa filmen var helt klart Passion of christ, den var helt otrolig. Grym, äcklig men obeskrivligt bra ändå. Vill se om den!

Nu ska jag fortsätta plugga :)



Riktigt bra film! :) Men om man som jag har blodskräck så nej, då är den inte bra att se... mådde galet illa. Men de som sett den glömmer den inte och den har blivit beskriven som den bästa Jesus- filmen big time. Bilden är hämtad från google.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback