Ännu en fin torsdag! :D

Hej svej och welcome back. Idag är det torsdag (hmm. Det visste ni kanske.) och det ska firas med lite dammsugning av rummet om en stund :) Fira och fira, men torsdag är städdag i min familj. Sen lite finslip inför franskaprovet som äger rum imorgon :O Jag kan det väldigt bra om jag får säga det själv, hihi! ;D 
  Annars har min dag varit bra, hade inställd musiklektion ;P, så jag och manda behövde inte visa upp vår fina version av Hungry Heart by Bruce Springsteen, haha. Lite synd kanske men vi behövde nog ändå öva lite mer... även om vi är galet bra ! :D Men vi gick ner i musiksalen i alla fall, låste om oss och spelade alla möjliga låtar och instrument och fjantade lite (tänk, vad kul det kan vara att ha en mikrofon i handen... :D). Tack så jättemycket för det amanda, det var kuuul! :D <3
  Sen vart det fysik och vi hade riktigt kul! Vi skulle labba med en ringklocka och lite ström... man kopplade en spole till en strömenhet så att den blev magnetisk. (Då bildas det ett magnet fält i spolen) Sen var hela anordningen kopplad till en ringklocka. En fjädrande pinne skulle slå på klockan så att det sa PLING när den blev påverkad av magneten. Det sa pling. Och den började ryka och gnistra och glöda också för den delen. Inte ringklockan, men biten av koppar som satt på den fjädrande pinnen... KUL var det :D
  Sen lunch, påskbord. Hmm. Nåja. Minipotatis, ägg, prinskorv, Janssons och vanlig påläggsskinka och Mimozasallad kanske kan räknas in som påskbord, jag vet inte. Är inte så insatt... :P

Efter detta var det engelskaförhör som gick galant. Sen gympa och sen FRIII!
  Nu ska jag äta, så jag säger hejdå nu! :) (hoppas btw att alla haft en bra dag!!)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback